کد خبر 749691
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
11 سپتامبر

یکی از ماموران سابق سازمان سیا از دست داشتن این سازمان جاسوسی در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ پرده برداشت.

 به گزارش مشرق به نقل از «یور نیوز وایر»، «مالکوم هاوارد» از ماموران سابق سازمان سیا، که در بستر مرگ است و روز جمعه از بیمارستانی در نیوجرسی آمریکا مرخص شده در اظهاراتی از نقش خود و سازمان سیا در تخریب کنترل شده ساختمان سوم برج های تجارت جهانی در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ سخن گفت.

وی ادعا کرده است در انفجار ساختمان شماره ۷ مرکز تجارت جهانی آمریکا، سومین ساختمانی که در روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ فرو ریخت، دست داشته است.

هاوارد که به مدت ۳۶ سال برای سازمان سیا خدمت کرده در اظهارات خود گفته است که به دلیل سابقه مهندسی و همچنین سابقه ای که در امر تخریب ساختمان ها داشته از سوی ماموران ارشد سیا مجبور شده تا بر روی پروژه تخریب ساختمان سوم برج های تجارت جهانی کار کند.

هاوارد که در اوایل دهه ۱۹۸۰ به استخدام سیا درآمده می گوید توانایی آن را داشته تا با کار گذاشتن مواد منفجره ای به اندازه یک فندک ساختمانی ۸۰ طبقه را تخریب کند.

همزمان با این افشاگری، مستنداتی نیز از تصاویر ضبط شده و اظهارات شاهدان عینی حادثه منتشر شده که تأیید می‌کند فروریختن این ساختمان، ناشی از انفجار کنترل شده بوده است.

پیش از این نیز «لری سیلورستین» سرمایه دار آمریکایی، اعلام کرده بود که از آوریل ۲۰۰۰ یعنی یک سال و نیم قبل از حادثه، طراحی ساختمان جدید WTC-۷ آغاز شده بود.

ماجرای ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ از آن دست حوادثی است که جزئیات آن هنوز بطور کامل منتشر نشده است. هر چند تحقیقات گسترده ای در مورد علت این حادثه و عوامل دخیل در آن انجام شده و گزارش نسبتا کاملی نیز تهیه شده اما کاخ سفید تا کنون از انتشار کامل این گزارش خودداری کرده و بخش هایی را که مربوط به دخالت عربستان در این حوادث است بصورت محرمانه حفظ کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس